۱۳۹۴ مرداد ۲, جمعه

ایران - جشن گوساله ملانصرالدین - نوشته‌ای از زندانی سیاسی صالح کهندل


زندانی سیاسی صالح کهندل از زندان گوهر دشت کرج مقاله جالبی با عنوان جشن گوساله ملا نصرالدین در باره پروژه اتمی رژیم نوشته است با درود براین زندانی مقاوم مقاله را در زیر بخوانیدک
جشن گوساله ملانصرالدین زن ملا نصرالدین تعریف می‌کرد: ما برای گوساله مان، دوبار جشن گرفتیم، یکی برای تولدش که خیال می‌کردیم وقتی بزرگ می‌شود کلی شیر می‌دهد، مقداری خودمان می‌خوریم و بقیه آن را می‌فروشیم... و تعدادی گوساله بدنیا می‌آورد. یک جشن هم برای مرگش، چون از روزی که متولد شد هر روز به‌اندازه بیست تا گاو می‌خورد و تا آخر عمر به‌اندازه یک بزغاله هم شیر نداد و هر روز هم به‌خاطر مزاحمت دائم با همسایه‌ها دعوا داشتیم. ضمنا گوشتش آن‌قدر متعفن شده بود که کفتارها از خوردن آن امتناع کردند.
از داستان گروگانگیری سفارت آمریکا تا جنگ هشت ساله ایران و عراق و صدها نمونه دیگر که آغازشان بجزء بدبختی چیز دیگری برای مردم نداشت، رژیم با وقاحت کامل هم برای تولد آنها جشن گرفت و هم برای مرگشان. حال پروژه شوم اتمی همچنین سرنوشتی دارد، بعداز اینکه صدها میلیارد دلار پول مردم محتاج به نان شب، حیف میل شد و سالها زمان گرانقدر مردم هدر رفت و صدها نفر به‌خاطر مخالفت با چنین برنامه نامبارک به چوبه‌دار کشیده شدند و صدها نفر درسلولهای انفرادی بر اثر شکنجه وحشیانه روانی و خانواده آنها متلاشی شدند که تمام این خیمه‌شب بازیها همواره با جشنهای پر هزینه فناوری هسته‌ای بود. حال بدون این‌که این پروژه شوم با همه بدبختیهای جبران ناپذیری که بر مردم ایران داشت و تا به‌حال یک شمع هم برای مردم روشن نکرده، مهره‌های ریز و درشت رژیم به مردم مژده می‌دهند که‌ای مردم آماده جشن وپایکوبی باشید که فرزندان رشید کشورمان (ظریف و همراهانش) با شیطان بزرگ به یک توافق بی‌سابقه جهانی دست یافتند که در مقابل نابودی پروژه 15ساله اتمی که هرسال برایش جشن تولد گرفتند، آمریکا (شیطان بزرگ) لطف کردند و اجازه دادند تا قسمتی از تحریمها که زاییده همان پروژه (ملی) می‌باشد لغو شود و رسانه‌های نزدیک به دولت و مماشات هم به‌خاطر قدردانی از زحمات ظریف تقاضا کردند امسال جایزه صلح جهانی را به او اهدا بکنند، البته من هم با درخواست موافقم که سنت 37ساله دریافت جایزه حقوق‌بشری در ایران که از این قماش هستند حفظ شود. حال با این قانونمندی که تا دیروز افراد به اتهام وابستگی به غرب (شیطان بزرگ) روانه زندان می‌شدند، اگر فردا به اتهام توهین به کدخدا (اوباما) دستگیر شوند هیچ جای تعجب نیست و آنچه به مردم برمی‌گردد در هر حالت باید جشن ملی بگیرند، چه برای تولد چه برای مرگ دیگر فرق نمی‌کند 8سال جنگ باشد یا مسأله هسته‌ای... 



ایران - حمایت علی معزی زندانی سیاسی از برنامه همیاری سیمای آزادی تلویزیون ملی ایران

علی معزی 
با درودهای پیاپی به همه دست‌اندرکاران و بینندگان سیمای آزادی
فروغ فروزانی که هر بامداد و شامگاه محافل خانگی بسیاری از هموطنانمان را نور باران می‌کند. سیمای آزادی مظهر عشق به خلق و نور امید و آگاهی و ندای حمایت از اقشار محروم مردم ایران است.
این‌جانب با صرف‌نظر کردن از یک ماه خریدهای غذایی و هزینه‌های جنبی خود در زندان، با مبلغی ناچیز خاضعانه در این همیاری شرکت می‌کنم.
همراه با دعای خیر پرفروغ و پرشکوه، تا هنگام پیروزی در فردای بهروزی.
علی معزی. زندان مرکزی کرج.

ایران - خاطرات یک خواهر مجاهد از روز خداحافظی مادران مجاهد با فرزندانشان برای رفتن به عملیات فروغ جاویدان



خاطره زیر مربوط به یک زن مجاهد خلق است که درآن شرح پیوستنش به ارتش آزادی بخش ملی ایران را بیان کرده است و در آن لحظات بیاد ماندنی از ورود به اشرف و تا لحظه خداحافظی مادران مجاهد با فرزندانشان را به رشته تحریر در آورده است:
مهناز در فرودگاه اردن از هواپیما پیاده شد. در سالن انتظار، یک زن مجاهد، منتظر او بود‌، زن مجاهد، بعد از این‌که وی را به گرمی در آغوش گرفت‌، از وضعیت سفر سؤال کرد و ضمن معرفی خود به او گفت‌، آمده است که تسهیلات لازم را برای انتقال او، به قرارگاه اشرف، در عراق فراهم نماید.

***
اتومبیل یک ون آلبالویی رنگ بود‌، هر لحظه به سرعتش می‌افزود. کولر ضعیف آن بزحمت می‌توانست‌، صندلی‌های عقب را خنک کند. مهناز مدام خودش را باد می‌زد و از پنجره، چشم به مناظر اطراف دوخته بود؛ مناظری که به‌صورت یک فیلم زنده از جلوی چشمانش می‌گریختند. برای اولین بار بود که به عراق می‌آمد. قبلاً وصف این کشور را فقط، در برخی افسانه‌های فولکوریک مانند «سند‌باد»، «چهل دزد بغداد» و داستانهای مربوط به خلفای عباسی شنیده بود. بارها به ذهنش زده بود که یک روز برود و اماکنی مانند مسجد کوفه یا بیابانهای نهروان را ببیند. خواندن خطبه‌های نهج‌البلاغه و شنیدن سرگذشت جذاب حضرت علی، بارها این شوق را در او برانگیخته بود که روزی نجف را زیارت کند. اکنون، ماشین داشت از کنار میدان مرکزی شهر «خالص»، واقع در استان بعقوبه، رد می‌شد. زنان محلی با لباس و سربندهای مشکی، در بازار شهر خالص‌، جلوی میوه فروشیها داشتند تند و تند بادمجان و گوجه فرنگی و بامیه سوا می‌کردند. چند پیرمرد پای یک نخل تنومند نشسته و توتون می‌پیچیدند. کمی دورتر از آنها پسر بچه‌ها در یک میدانچه خاکی با دشداشه‌هایی که دامن برچیده‌، سرهای تراشیده‌، صورتهای عرق کرده و پاهای برهنه، داشتند فوتبال بازی می‌کردند. یک روستایی با تنها گاو خود، جلوی قصابی داشت با قصاب سر قیمت گاو چانه می‌زد. جلوتر نرسیده به «سه راهی زنبور» (1) لاشه چند گوسفند از چنگک آویزان بود و تعدادی زنبور سرخ و درشت گرداگرد آن پرواز می‌کردند. پای لاشه‌ها، چند پوست چرکین گوسفند و یک کارد خون آلود دیده می‌شد.


ایران - کنفرانس خبری با عنوان «رژیم ایران: جاه‌طلبیهای اتمی، توافق و نقض حقوق‌بشر: چشم‌اندازها و چالشها»

لیندا چاوز- پرفسور ساشا شیهان- سفیر کن بلکول
طی یک کنفرانس خبری که در آمریکا از طریق اینترنت برگزار شد که در آن لیندا چاوز- پرفسورایوان ساشا شیهان و سفیر کن بلکول شرکت داشتند.
طی یک کنفرانس خبری تحت عنوان «رژیم ایران: جاه‌طلبیهای اتمی، توافق و نقض حقوق‌بشر: چشم‌اندازها و چالشها»، شخصیتهای برجسته و کارشناسان سیاسی آمریکایی، به بحث و گفتگو درباره توافق اتمی و گزینه‌های در پیش رو به‌منظور مقابله با رژیم آخوندی پرداختند.
در این کنفرانس خبری، سفیر کن بلکول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد، لیندا چاوز – مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید و پرفسور ایوان ساشا شیهان مدیر برنامه تعارضات و مذاکرات در دانشگاه بالتیمور شرکت داشتند.
شرکت کنندگان در سخنان خود تصریح کردند، جامعه بین‌المللی نباید وادار شود بین جنگ با رژیم ایران و ارائه امتیازات ناموجه به این رژیم یکی را انتخاب کند. چون راه‌حل صحیحی که هم دولت آمریکا و هم متحدانش باید در پیش بگیرند، حمایت از مردم ایران و جنبش مقاومت سازمان‌یافته آنها برای تغییر رژیم است.
سفیر بلکول در سخنان خود با اشاره به سابقه فریبکاری و زیرپا گذاشتن وعده‌ها از سوی رژیم گفت: ما باید تحریمها را که رژیم را به زانو در آورده بود، ادامه بدهیم.
لیندا چاوز در بخشی از اظهاراتش تأکید کرد که رژیم فقط به‌دلیل گیر افتادن در تنگنا به میز مذاکرات آمد؛ وضعیت اقتصادی وخیم است و صبر مردم ایران به‌سر آمده است. آنها با پذیرش خطرهای بزرگ در حرکتهای اعتراضی شرکت می‌کنند.
ادامه ....

۱۳۹۴ تیر ۳۱, چهارشنبه

ایران - تظاهرات معلمین در تهران و شهرهای مختلف میهن و اطلاعیه کانون صنفی معلمان

تظاهرات معلمین مقابل مجلس ارتجاع 
امروز معلمین آزاده کشورمان برعلیه بی عدالتیها و تبعیض دست به تجمع اعتراضی در مقابل مجلس ارتجاع  زدند ک.همزمان نیز در شهرهایمشهد، مهاباد، یزد، کهگیلویه، مریوان، دلفان خمین، اصفهان، کرمان، شهرضا، انزلی، سبزوار، رباط کریم، پاکدشت، سنندج، قزوین، شهرکرد، کرج، همدان، ارومیه و ساری و... معلمین دست به اعتراض زدند که جمعی از معلمین دراین تظاهرات دستگیر شدند .
کانون صنفی معلمان اطلاعیه‌یی در مورد حرکت اعتراضی امروز معلمان در مقابل مجلس ارتجاع منتشر کرد.
در این اطلاعیه از جمله آمده است:
صبح امروز معلمان از سراسر کشور، دسته‌دسته به میدان بهارستان آمدند... .
این تجمع در پاسخ به فراخوان شورای مرکزی تشکل‌های فرهنگیان سراسر کشور برگزار شده بود. در پاسخ به این فراخوان بیش از دو هزار معلم از شهرهای دور و نزدیک خود را به تهران رساندند...
ادامه ....

۱۳۹۴ تیر ۳۰, سه‌شنبه

ایران - تسلیت مریم رجوی به خانواده های قربانیان سیل در ایران


خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران بعداز جاری شدن سیل در ایران به خانواده های قربانیان سیل تسلیت گفته و گفته اند :
آسیب‌پذیری شهرها و روستاها و جاده‌های کشور وجه دیگری از ویرانگریهای حکومت آخوندی و تباه کردن سرمایه‌های ملی ایران در چاه ویل اتمی و سیاست صدور بحران و تروریسم در منطقه است.
خبر سیل در ایران ‌:
بر اثر جاری شدن سیل در استانهای مختلف کشور، دهها تن ازهموطنان جان باختند و شماری نیز مفقود شدند. توفان شدید در استان تهران دست‌کم جان 20تن از هموطنان را گرفت. به گزارش رسانه‌های رژیم، قسمتهایی ازکوههای امامزاده داوود ریزش کرد و تلفات جانی سنگینی به همراه آورد. ریزش کوه سبب راهبندان گسترده‌یی شد. 
سیل در مسیر جاده کرج ـ چالوس باعث مرگ 8تن ازهموطنان شد. 12تن نیز مفقود و بیش از ده تن مصدوم شدند. تا کنون دست‌کم 50 دستگاه خودرو، تعدادی از خانه‌های مردم و سه پل تخریب شده‌اند. 
سیل در منطقه الموت استان قزوین یک کشته و یک مفقود بر جای گذاشت و خسارات زیادی نیز به منطقه آوج وارد کرد. 
ادامه ....

۱۳۹۴ تیر ۲۹, دوشنبه

ایران - رشد تصاعدی خودکشی در ایران از برکت حکومت اعتدال ولی وقیح !





درحکومت آخوندی یکی از پدیده هایی که رشد صعودی دارد خودکشی است آنهم  بخاطر فشارهای زندگی که جوانان راهی جز خودکشی نمیبینند.
به اخبار زیر توجه کنید:
28تیر 94 - موج خود کشی در میان زنان محروم کردستان در دوران آخوند حسن روحانیافزایش بسیار نگران کننده‌یی یافته است.
به گفته منابع محلی طی روزهای اخیر سه هموطن کرد از جمله دو دختر جوان به زندگی خود پایان دادند. 
در چند روز گذشته سردشت یک دختر جوان 21ساله تحت فشارهای زندگی خود را حلق‌آویز کرد و جان باخت. ......
زاهدان 
بنا‌ به گزارش منابع محلی در روزهای جمعه و شنبه 26 و 27تیرماه، دو زندانی جوان بلوچ در اثر شکنجه‌های قرون‌وسطایی دژخیمان رژیم در زندان زاهدان خودکشی کردند. 
مهرداد کارازهی 32ساله جوان بلوچی که سه ماه تحت شکنجه‌های وحشیانه در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان قرار داشت روز جمعه 26تیرماه برای تن ندادن به خواسته‌های دژخیمان، به حیات خود پایان داد.
زندانی دیگر جوانی 19ساله به نام محمد نارویی است که در روز عید فطر (27تیرماه94) برای خلاص کردن خود از فشارهای قرون‌وسطایی دژخیمان اقدام به خودکشی کرد.

ایران - چاقو دسته اش را نمیبرد

تظاهرات مردم بوکان در اعتراض به اسید پاشی 
مردم دلیر و غیور بوکان دراعتراض به اسید پاشی بر روی دختران جوان روز شنبه دست به اعتراض زده و خواستار معرفی و مجازات عاملان این جنایت زن ستیزانه شدند.ولی از آنجاییکه خود این رژیم سردمدار وحامی این نوع جنایتهاست هرگز کسی معرفی و مجازات نخواهد شد مگر اینکه یک فرد بیگناه را مانند قتل کشیشان مسیحی به این عنوان معرفی کنند .زیرا هرگز چاقو دسته اش را نمیبرد.!



۱۳۹۴ تیر ۲۸, یکشنبه

ایران - کنفرانس پارلمانی در انگلستان در حمایت از مجاهدین مستقر در لیبرتی


در تاریخ 16ژوئیه یک کنفرانس پارلمانی درسالن وست مینستر پارلمان  انگلستان با حضور نمایندگان مجلسین ولزوانگلستان با شرکت کلیه احزاب وحقوقدانان برجسته و کارشناسان بصورت زنده از اینترنت پخش شد .
در این کنفرانس شرکت کنندگان ضمن حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک ایران در برابر رژیم آخوندی اقدامات سرکوبگرانه علیه ساکنان لیبرتی که توسط  فالح فیاض صورت میگیرد را محکوم کرد ه و از آمریکا و ملل متحد و اتحادیه اروپا خواستند که برای رفع محدودیتها ی سرکوبگرانه علیه اعضای اپوزیسیون اقدام کنند .
ادامه ....