۱۳۹۳ بهمن ۴, شنبه

بيانيه كميته بين المللي در جستجوي عدالت

خبري مهم كه درخواست دارم به اشتراك بگذاريدـ
مشروح بیانیه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت -سلاحهای حفاظت شخصی مجاهدین در لیبرتی باید برای دفاع از خود برگردانده شوند.
9ژانویه 2015
کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
تأسیس در سال 2008
برخوردار از حمایت بیش از 4000 پارلمانتر در دو سوی آتلانتیک
رئیس: دکتر آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس پارلمان اروپا (1999-2014) 

هیأت مشاوران:

-پاتریک کندی
-گونتر فرهویگن، معاون رئیس کمیسیون اروپا (2004-2011) 
-نیکول فانتین، رئیس پارلمان اروپا (1999-2002) 
-ژنرال هیو شلتون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا (1997-2001) 
-دیوید کیلگور، وزیر مشاور امور خارجه کانادا (1997-2003) 
-اینگرید بتانکور
-پرفسور ریموند تانتر، رئیس کمیته سیاست ایران-واشینگتن
-پرفسور هورست تلچیک، رئیس کنفرانس امنیت مونیخ (1999-2008) 
-سرهنگ وسلی مارتین، افسر ضدتروریسم و حفاظت نیروهای ائتلاف در عراق (2005-2007) 
-سناتور لوچیو مالان، سنای ایتالیا
-الساندرو پاگانو، نماینده پارلمان، رئیس کمیته پارلمانی ایران آزاد در پارلمان ایتالیا
-انتونیو راتزی، دبیر کمیته خارجی سنای ایتالیا
-ژرارد دپره، نماینده پارلمان اروپا، رئیس کمیته ایران آزاد
-ریچارد چارنسکی، نایب‌رئیس پارلمان اروپا
-تونه کلام، عضو پارلمان اروپا
-لرد کارلایل، نماینده مجلس اعیان، ناظر مستقل سابق قوانین تروریسم در انگلستان
-لرد کلارک، نماینده مجلس اعیان، رئیس سابق حزب کارگر انگلیس
-لرد مگینیس، نماینده مجلس اعیان
-لرد دالاکیا، معاون رهبر لیبرال دموکراتها در مجلس اعیان انگلیس

جنایات نیروی قدس و شبه‌نظامیان در عراق وخیم‌تر از داعش است.
ساکنان بی‌دفاع در لیبرتی با تهدید بزرگی روبه‌رو هستند.
دخالتهای رژیم ایران در عراق روز به روز افزایش می‌یابد و شبه‌نظامیان تروریستی وابسته به آن تهدید خود علیه مخالفان ایرانی در کمپ لیبرتی را تشدید کرده‌اند.
سابقه سه سال گذشته نشان می‌دهد، هیچ چشم‌اندازی برای بازاسکان سریع ساکنان وجود ندارد.

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت از آمریکا و سازمان ملل می‌خواهد تا اقدامات ویژه حفاظتی برای کمپ لیبرتی اتخاذ بکنند.
اگر دولت آمریکا نمی‌خواهد تمامی ساکنان کمپ لیبرتی را بلافاصله به آمریکا منتقل کند، با توجه به مسئولیت مستقیمی که در قبال حفاظت یک به یک آنها دارد، باید بخشی از سلاحهای حفاظت انفرادی آنان که در سال 2003 تحویل گرفته بود را به آنها برگرداند.
ساکنان بایستی بتوانند در قبال حملات احتمالی توسط نیروی تروریستی قدس و شبه‌نظامیان آن از خود حفاظت بکنند.
این اقدام برای جلوگیری از فجایع بیشتر، حیاتی است.
این سلاحها در مقابل حملاتی که دولت عراق مدعی است از طرف افراد ناشناخته صورت می‌گیرد امکان حداقل دفاع را به آنها خواهد داد.
این یک حداقل حق برای ساکنان است که از جان خودشان در آشفتگی کنونی عراق حفاظت کنند.


واشینگتن پست:
رژیم ایران بیش از 1000 مشاور نظامی و واحدهای ویژه به عراق فرستاده و بیش از یک میلیارد دلار کمک نظامی کرده است.
دولت عراق، به‌طور روزافزونی به شبه‌نظامیان شیعی متکی می‌شود.
سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: ظرفیتهای انقلاب اسلامی از ایران به عراق متصل شده و ما در عراق یک ارتش متصل به انقلاب داریم که دهها برابر بزرگتر از حزب‌الله لبنان از لحاظ کمیت است.

روزنامه پارتی-حزب دموکرات کردستان عراق:
جنایات رژیم ایران و شبه‌نظامیان شیعی آن درعراق حتی ازداعش وحشتناک تراست آنها حاکمیت ونفوذ خود را افزایش دهند، پرچم عراق را کمتر استفاده می‌کنند و پرچمی با آرم انقلاب اسلامی ایران برمی‌افرازند.

تلویزیون الجزیره:
شبه‌ نظامیان خانه‌ها را به آتش می‌کشند، جوانان را دستگیر می‌کنند و آنها را در جاهای نامعلومی به قتل می‌رسانند.
ما شاهد شروع یک خلافت ایرانی هستیم هم ‌چنان‌که داعش خلافتش را اعلام کرد.

عفو بین‌الملل:
شبه‌نظامیان شیعی به‌طور بی‌رحمانه‌ای شهروندان سنی را با پوش مبارزه با تروریزم به‌ خاطر ظهور داعش و جنایات فجیع آن هدف قرار می‌دهند.
اعضای شبه‌نظامی که تعداد آنها دهها هزار می‌شود یونیفرمهای نظامی به تن می‌کنند اما در خارج از هر گونه چارچوب قانونی و بدون هر گونه نظارت رسمی، عمل می‌کنند.

فارین پالیسی:
شبه‌نظامیان شیعی عراق در حال تبدیل شدن به خطری به بزرگی داعش هستند.
شبه ‌نظامیان که دارای ارتباطات عمیق ایدئولوژیکی و سازمانی با رژیم ایران هستند.
همراه با نیروهای امنیتی حدود ۲۵۵ زندانی از جمله کودکان را اعدام کردند.
رشد شبه‌ نظامیان طرفدار رژیم ایران نشان دهنده اهداف رژیم ایران برای تسلط شیعه در عراق است.
آنها نه تنها از حمایت و تواناییهای سازماندهی رژیم ایران استفاده می‌کنند، بلکه همگی با ساز ایدئولوژیکی تهران رژه می‌روند، آنها وفادار به خامنه‌ای و ایدئولوژی مطلقه ولایت‌فقیه هستند.
رژیم آخوندی با نسبت دادن قتل شماری از فرماندهان نیروی قدس و افراد وابسته به آن به مجاهدین درصدد است به بهانه انتقام‌گیری از مجاهدین لیبرتی را هدف حمله جنایتکارانه جدیدی قرار بدهد.
رژیم آخوندی در هفته‌های اخیر بار دیگر به تبلیغات دروغ در مورد ارتباط مجاهدین با داعش روی آورده است.
هدف این دروغپردازیها، حمله به ساکنان لیبرتی و به‌راه انداختن یک جنایت دیگر است.
دولت آمریکا و نیروی چند‌ملیتی در عراق در ژوییه 2004 به این‌که ساکنان اشرف غیرنظامیان تحت حفاظت کنوانسیون چهارم ژنو هستند اذعان کردند.
از نظر حقوقی هیچ عاملی وجود ندارد که این استاتو را از ساکنان سلب کرده باشد.
انتقال حفاظت به عراق یک امر غیرقانونی از طرف آمریکا بوده و پس از حمله ژوییه 2009 به ساکنان طبق ماده 45 کنوانسیون چهارم ژنو آمریکا باید حفاظت را از عراق پس می‌گرفت، این موضوعی است که در هر محکمه‌ای شایان اقامه دعواست.
آمریکا با همه ساکنان اشرف تک به تک توافقنامه‌ای را امضا کرده که در ازای خلع‌سلاح آنها حفاظتشان را تا تعیین‌تکلیف نهایی برعهده خواهد گرفت.
آمریکا نسبت به این قرار داد مسئولیت دارد و نقض یک جانبه آن مجرمانه است، همه ساکنان پناهنده و یا پناهجو و افراد مورد نگرانی هستند و از حفاظتهای بین‌المللی برخوردار هستند.
انتقال ساکنان از اشرف به لیبرتی بر اساس تضمینهای ملل‌متحد و دولت آمریکا انجام شده و دولت آمریکا بارها از زبان بالاترین مقامات خود از جمله وزیر خارجه اعلام کرده است که امنیت و سلامت ساکنان در لیبرتی تأمین خواهد شد.
طبق توافقنامه چهارجانبه 16 اوت 2012 بین آمریکا، ملل متحد، دولت عراق و ساکنان آمریکا متعهد شده که از امنیت و سلامت ساکنان حمایت کند، در شرایطی که ساکنان لیبرتی در معرض حمله قرار دارند و این امر 4 بار تجربه شده است.
جامعه جهانی و به‌خصوص شورای امنیت و دولت آمریکا طبق اصل حفاظت (
RTOP) باید حفاظت آنها را تأمین کند.
ساکنان اشرف، همه سلاحهای خود اعم از سنگین، سبک و شخصی، از جمله 17000 قطعه سلاح حفاظت انفرادی را به آمریکا تحویل دادند و دولت آمریکا متقابلاً حفاظت آنها را تا تعیین‌تکلیف نهایی به عهده گرفت.
اسنادی که بعداً فاش شد نشان می‌داد که کمیساریای عالی پناهندگان و صلیب‌سرخ بین‌المللی قبل از انتقال حفاظت به دولت آمریکا هشدار داده بودند که اگر اشرف تحویل دولت عراق شود یک فاجعه انسانی در پیش خواهد بود.
برخلاف قولهای آمریکا و ملل‌متحد در 2011 و 2012 که ساکنان پس از انتقال به لیبرتی به سرعت باز اسکان می‌شوند، سه سال پس از استقرار در زندان لیبرتی تنها حدود 15 درصد آنها به خارج منتقل شده‌اند، انتقال همه ساکنان به آمریکا برای آمریکا یک راه‌حل کاملاً عملی است و صرفاً نیاز به یک تصمیم سیاسی دارد اما هیچ اقدام موثری از سوی آمریکا به‌عمل نیامده و باز اسکان ساکنان تقریباً منحصر به تلاشهایی بوده که خود مجاهدین و نمایندگانشان به‌عمل آورده‌اند.
هم ما و هم ساکنان و نمایندگانشان از سال 2011 تکرار کرده‌ایم
که تنها راه حفاظت ساکنان در لیبرتی استقرار نیروهای کلاه آبی ملل‌متحد در این کمپ است.
45 نماینده پارلمان عراق در آوریل 2014 از سازمان ملل‌متحد خواستند تا نیروهای کلاه آبی سازمان ملل را برای حفاظت از ساکنان لیبرتی در برابر آنچه که حملات نیروهای امنیتی می‌نامیدند مستقر نمایند.
اعضای کمیسیون خارجه پارلمان اروپا در 20نوامبر 2013 در نامه‌ای به پرزیدنت اتحادیه، رئیس کمیسیون و نماینده عالی اتحادیه اروپا خواستار استقرار تیم مانیتورینگ سازمان ملل در لیبرتی همراه با یک واحد کلاه آبی ملل‌متحد شدند، ساکنان اعلام کردند هزینه کلاه آبیها را می‌پردازند
اگر این امکان ندارد، آماده‌اند با شرکتهای خصوصی حفاظتی قرار داد ببندند که حفاظت لیبرتی را تأمین کند اما این هم از طرف دولت عراق بی‌پاسخ ماند.
ناظران ملل متحد قرار بود به‌صورت دائمی و شبانه روزی در لیبرتی مستقر شوند اما نه تنها چنین نظارتی وجود ندارد بلکه به مجرد این‌که احتمال خطر در لیبرتی کمی بالاتر می‌رود، مانیتورها پیدایشان نمی‌شود، کما این‌که از 15ژوئن تا چند ماه هیچ حضوری در لیبرتی نیافتند.
وزیر کلینتون در 25دسامبر 2011 اعلام کرد، دیپلوماتهای سفارت آمریکا در بغداد بازدیدهای منظم و مستمر از لیبرتی خواهند داشت اما هیچ‌گاه از چنین بازدیدهایی خبری نبود و میزان بازدیدهای آمریکا از لیبرتی به‌شمار انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.
همه تلاشهای ساکنان و نمایندگانشان و تلاشهای ما و دیگر ارگانهای مدافع حقوق پناهندگان برای بهبود نسبی وضعیت حفاظتی لیبرتی مانند برگرداندن تی‌والهای حفاظ بنگالها انتقال کلاه‌ها و جلیقه‌های حفاظتی از اشرف به لیبرتی حتی وارد کردن کیسه شن به جایی نرسیده است.
علاوه بر اینها ملل‌متحد به تقاضاهای مکرر ساکنان و وکلا و نمایندگانشان و به‌درخواستهای مکرر گروه‌های مدافع حقوق‌بشر و حقوق پناهندگی برای اعلام لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان نیز به جایی نرسیده و از ایجاد این حداقل چتر حفاظتی نیز خودداری شده است.
دولت عراق در قبال حملات جنایتکارانه به اشرف و لیبرتی رسماً به مراجع بین‌المللی اعلام می‌کند که از عاملان و آمران بی‌اطلاع است0
دولت عراق در مقابل انبوه اسناد و مدارک و در مقابل فراخوانهای جهانی برای تحقیقات مستقل هنوز در جستجوی بیهوده عاملان جنایت است!
جستجویی که هیچ‌گاه به نتیجه نرسید چون جستجوگران همان جنایتکاران هستند، این دولت با تمام قوا از هر گونه تحقیق مستقلی جلوگیری می‌کند.
بیانیه مطبوعاتی
9ژانویه 2015

کمپ لیبرتی- عراق:
به دنبال تهدیدات جدی تروریستی توسط نیروی قدس و بازاسکان فوق‌العاده آهسته ساکنان، سلاحهای حفاظت شخصی آنان باید برای دفاع از خود برگردانده شوند
ساکنان کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد از سازمان مجاهدین، با تهدید بزرگی روبه‌رو هستند. دخالتهای رژیم ایران در عراق، روز به روز افزایش می‌یابد و شبه‌نظامیان تروریستی وابسته به آن تهدید خود علیه مخالفان ایرانی در کمپ لیبرتی را تشدید کرده‌اند. سابقه سه سال گذشته نشان می‌دهد که هیچ چشم‌اندازی برای بازاسکان سریع این ساکنان وجود ندارد. بنابراین کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت از آمریکا و سازمان ملل می‌خواهد تا اقدامات ویژه حفاظتی برای کمپ لیبرتی اتخاذ بکنند.
اگر دولت آمریکا نمی‌خواهد تمامی ساکنان کمپ لیبرتی را بلافاصله به آمریکا منتقل بکند، پس با توجه به مسئولیت مستقیمی که در قبال حفاظت یک به یک آنها دارد، باید بخشی از سلاحهای حفاظت انفرادی آنان را که در سال 2003 تحویل گرفته بود به آنها برگرداند تا ساکنان بتوانند در قبال حملات احتمالی توسط نیروی تروریستی قدس و شبه‌نظامیان آن که حضور گسترده‌یی در بخشهای بزرگی از عراق دارند، از خودشان حفاظت بکنند. این اقدام برای جلوگیری از فجایع بیشتر، حیاتی است.
این سلاحها در مقابل حملاتی که دولت عراق مدعی است از طرف افراد ناشناخته صورت می‌گیرد، امکان حداقل دفاع از خودشان را خواهد داد. این یک حداقل حق ساکنان است که از جان خودشان در آشفتگی کنونی عراق حفاظت کنند.
آلخو ویدال- کوآدراس
رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا (1999-2014) 


۱۳۹۳ بهمن ۳, جمعه

۴ میلیون و ۷۵۴هزار دلار هزینه‌های درمانی ساکنان لیبرتی در محاصره ضدانسانی پزشکی - در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

از خبر تكان دهنده شوكه شدم خواستم شما خوانندگانعزيز هم درجريان باشيد و به اشتراك بگذاريد:

۴ میلیون و ۷۵۴هزار دلار هزینه‌های درمانی ساکنان لیبرتی در محاصره ضد انسانی پزشکی -در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

کمیته امداد پزشکی مجاهدین در لیبرتی با صمیمانه‌ترین سپاس‌ها و تشکرات از رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، هواداران رزمندگان آزادی مردم ایران و خانواده‌های حقیقی مجاهدین، خواهان لغو محاصره ضدانسانی پزشکی و انتقال دستگاهها و تجهیزات ضروری شامل آمبولانس، سیتی اسکن، اسپایرال، رادیولوژی، سونوگرافی، گاستروسکوپ، لاپراسکوپ، سیستوسکوپ، میکروسکوپ، تجهیزات مختلف پزشکی و دندانپزشکی و چشم پزشکی مانند دستگاه لیزر چشم و بایومتری، الزامات اتاق اورژانس و دی.سی شوک، تجهیزات اتاق عمل مانند دستگاه بیهوشی و الزامات عملهای جراحی چشم، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، اورولژی و اورتوپدی از اشرف به لیبرتی است تا زیر نظر کلینیک عراقی، درمان مجروحان و بیماران را تسهیل کند و در عین حال از کثرت مراجعات ضروری به بیمارستانهای خارج از کمپ که مقامات عراقی مانع آن هستند کم کند. در محاصره ضدانسانی پزشکی که یک جنایت آشکار و مستمر علیه بشریت و نقض همه قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی است تا به‌حال 23 مجاهد خلق جان باخته‌اند. بدون تردید شهادت آنها در صورت دسترسی به خدمات پزشکی اجتناب پذیر بود.پزشکان و کادر درمانی لیبرتی با وفاداری به سوگند بقراط برای درمان بیماران و مجروحان، مانند اشرف آخرین کسانی خواهند بود که لیبرتی را ترک خواهند کرد.

2بهمن 1393 (22ژانویه 2015)

مسئول کمیته: زهره بنی جمالی
شورای پزشکان: دکترناهید بهرامی- دکترطیبه فروغی -دکتر خدیجه آشتیانی - دکترجواد علوی- دکتر یحیی کمالی - دکترحسن جزایری- دکتر صالح اسحاق تبار - دکتر عباس شاهی- دکتر مهدی کلوشادی- دکتر مسلم زاهدی - دکتر جلیل ارسی
نماینده اعزامی شورای پزشکان در آلمان: دکتر هادی مدقالچی
نماینده اعزامی کمیته در آلبانی: میرکاظم حسینی

مصاحبة طاهر بومدرا مسئول پرونده اشرف در سازمان ملل با سيماي آزادي

مصاحبة طاهر بومدرا مسئول پرونده اشرف در سازمان ملل با سيماي آزادي

طاهر بومدرا: توصيه هاي اد ملكرت يك راه حل واقع‌بينانه براي حل و فصل  موضوع ليبرتي است
گزارش نماينده پيشين دبيركل و رئيس يونامي يك روشنگري بي سابقه در بالاترين سطح  ملل متحد در مورد غرض ورزي و اجبار در انتقال اشرفيها به ليبرتي و بسيار انتقاد آميز است.
گزارش آقاي ملكرت، نمايندة ويژة پيشين دبيركل ملل متحد در عراق، در زمان درستي منتشر شده و بر يك نكتة بسيار مهم تأكيد ميكند كه پناهجويان ايراني در كمپ ليبرتي دارند رنج ميكشند. موضوع پايهيي كه توسط آقاي ملكرت مطرح شده اين است كه او بر اين موضوع تأكيد دارد كه زندان در كمپ ليبرتي در واقع بازداشت خودسرانه است و اين توسط گروه كاري بازداشت اجباري ملل متحد در مورد مسئلة اشرفي‌ها مطرح شده بود. ثانياً، براي اولين‌بار وضعيت ساكنان ليبرتي به‌صورت هدفدار توسط نمايندة ويژة دبيركل ملل متحد در بالاترين سطح مطرح شده است و اين براي مقامي مانند آقاي ملكرت بيسابقه است كه بر تمامي مسائل مورد نظر اشرفي‌ها تأكيد كند و به همة جهان و جامعة بينالمللي نشان بدهد، اين افراد از چه رنج ميبرند و چه نوع اذيت و آزاري را از جانب مقامات عراقي در كمپ ليبرتي متحمل ميشوند.
براي مقامي مانند آقاي ملكرت، چنين افشاگري‌يي پيرامون اين مسائل، بينظير و بسيار مهم است، چرا كه دبيركل ملل متحد به اين مسائل پاسخ خواهد داد و تمركز خواهد كرد تا بر اساس توصيه‌هاي آن، اقداماتي بعدي صورت گيرد.
كمپ ليبرتي يك ابتكار دولت عراق بوده و با كمك ملل متحد صورت گرفت. وقتي اين اتفاق افتاد هيچ فكر جدي براي حل و فصل دائمي مشكل ساكنان كمپ اشرف كه اكنون در كمپ ليبرتي مستقر هستند (صورت نگرفت). نوعي همكاري از جانب ملل متحد با دولت عراق انجام شد تا اين مشكل را از يك نقطه به نقطه ديگري منتقل كنند. آمريكا در اين مسأله بايد قبل از عجله براي بستن كمپ اشرف و جابجايي ساكنان آن به كمپ ليبرتي يك راه حل روي ميز ميگذاشت، كه بار ديگر مكاني است كه نا امن اعلام شده، و ما ميدانيم كه كمپ ليبرتي آماده پذيرش 3 هزار نفر نبود. با اين حال ملل متحد پذيرفت كه درگير بستن كمپ اشرف بشود. در واقع يك مرحله مشخصي، يونامي در بستن كمپ اشرف از  دولت عراق هم مشتاق تر بود. بنابراين، من ميگويم اين گزارش از جانب يك نمايندة ويژة پيشين دبيركل ملل متحد بار ديگر يك فرصت جديد براي طرف‌هاي قديمي در اين رابطه است، يعني اگر توصيه‌هاي آن‌را بكار ببندند، فكر ميكنم يك راه حل واقع‌بينانه براي حل و فصل اين موضوع است.
اميد است كه گوش‌هاي شنوايي به اين گزارش وجود داشته باشد تا وضعيت آنجا را به‌صورت خيلي اورژانس حل كند.
نگراني ديگر  كه گزارش به آن اشاره مي‌كند تأكيد بر اين موضوع است كه يونامي خود را مغرضانه نشان مي‌دهد و  اين در گزارشات مربوط به بازديدها از كمپ ليبرتي باعث خراب‌كردن اعتبار يونامي شده است. گزارشات حقوق بشر يونامي وضعيت واقعي حاكم در كمپ ليبرتي را منعكس نمي‌كند. و اين نيز يك موضوع بي‌سابقه است كه نمايندة ويژة دبيركل به مغرضانه‌بودن و غير واقعي‌بودن گزارش در مورد ليبرتي اشاره مي‌كند. اين يك موضوع بسيار مهم است و يك واقعيت بزرگ براي ساكنان ليبرتي است كه ببينند، يك نمايندة ويژة پيشين دبيركل تأييد مي‌كند، يونامي به‌طور غرض‌ورزانه‌يي برخورد مي‌كند.
وقتي شما گزارش را به‌لحاظ جهاني‌بودنش مطالعه مي‌كنيد، به‌طور غير مستقيم انتقاد بر عملكردها را پيدا مي‌كنيد. طبعاً مرسوم نيست كه يك كارمند پيشين ملل متحد در حد نمايندة ويژة دبير كل از جانشين خود يا مسئول ماقبل خود انتقاد كند. بنابراين اين گزارش بسيار انتقاد آميز است نسبت به بستن كمپ اشرف و انتقال آنها به ليبرتي. هم‌چنين بر اين نكته تأكيد مي‌كند كه ليبرتي آمادگي پذيرش اين افراد را نداشت و آنها مجبور شدند، اين وضعيت را به‌ناچار بپذيرند.