۱۳۹۴ مرداد ۲۴, شنبه

ایران - نامه نرگس محمدی از زندان به کمپین حمایت از مادران زندانی

نرگس محمدی
نرگس محمدی زندانی سیاسی از زندان در حمایت از کمپین مادران زندانی نامه ای به این کمپین نوشته است که توجه شما را به آن جلب میکنم :
نرگس محمدی در نامه‌ای به کمپین حمایت از مادران زندانی نوشته است که من یک زن و مادر و فعال حقوق‌بشر هستم، در این سرزمین هر دو ویژگی یعنی زن بودن به اضافه فعال حقوق‌بشر بودن جرمی مضاعف است، چرا که از نظر قدرتمندان، وظیفه زن، خانه نشینی و فرزندداری است و اگر زنی که مادر هم هست به جای عرصه خصوصی و خانه پای در عرصه عمومی گذاشته و منتقد قدرت گردد، نه مساوی یک مرد فعال مدنی، سیاسی – عقیدتی بلکه به جرم زن بودن به‌طور مضاعف مجازات خواهد شد، در ادامه متن نامه را بخوانید: 
نرگس محمدی خطاب به کمپین حمایت از مادران زندانی: 
من یک زن و مادر و فعال حقوق‌بشر هستم. در این سرزمین هر دو ویژگی یعنی زن بودن به اضافه فعال حقوق‌بشر بودن جرمی مضاعف است. چرا که از نظر قدرتمندان، وظیفه زن، خانه نشینی و فرزندداری است و اگر زنی که مادر هم هست به جای عرصه خصوصی و خانه پای در عرصه عمومی گذاشته و منتقد قدرت گردد، نه مساوی یک مرد فعال مدنی، سیاسی-عقیدتی بلکه به جرم زن بودن به‌طور مضاعف مجازات خواهد شد. 
چرا که مرزهای تعریف شده حاکمان، چه به‌لحاظ جنسیتی و چه به‌لحاظ سیاسی را درهم شکسته است. لذا تأکید می‌کنم که من یک زن و مادر و یک فعال حقوق‌بشر هستم. زنی که به‌عنوان مادر از کودکان ۳ ساله‌ام جدا شده و به سلول‌های انفرادی برده شدم و رنج جانکاه مادران دور از فرزند در زندان را تجربه کردم. 

ایران - اسید پاشو باید کشت چه با تفنگ چه با مشت !


رژیم زن ستیز آخوندی که از دست زنان آزاده میهنمان بستوه آمده هیچ چاره ای جز دست زدن به اعمال جنایتکارانه قرون وسطایی چاره ای ندارد و این بار در جنایتی دیگر در20مرداد یکی از زنان اهل بانه از طرف 4 نفر در خیابان کمر بندی مورد حمله قرار گرفت که با پاشیدن ا سید از ناحیه پشت و سینه بوی آسیب رساندند .
این زن افسانه قربانی نام دارد و 37 ساله میباشد و اکنون در بیمارستان سنندج تحت مراقبت پزشکی قرار دارد.
همچنین در جنایتی دیگردرروز23مرداد چهارزن در بوکان مورد حمله اسید پاشی قرار گرفته و بشدت مجروح شدند.این چهار زن کر که در بلوار کردستان بوکان مشغول پیاده روی بودند از سوی سرنشینان یک خودروی پراید مورد حمله قرار گرفتند.
شورای ملی مقاومت ایران نیز در این رابطه اطلاعیه صادر کرده است .




۱۳۹۴ مرداد ۱۸, یکشنبه

ایران - اعدام یک هموطن کرد زندانی سیاسی توسط دژخیمان آخوندی




سیروان در تاریخ 14تیرماه 1390در شهر کرج بازداشت شد.
سیروان نژاوی در۱۴ تیرماه ۱٣۹۰، در شهر کرج بازداشت و به اتهام محاربه از طریق عضویت در پژاک به اعدام محکوم شد. این حکم در ۲۳ فرودین‌ماه ۱٣۹۱، در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی‌کیا صادر شد، این زندانی سیاسی بدون بدون داشتن وکیل تعیینی به اعدام محکوم شد و حکم صادره در نهایت درشعبه ٣۱ دیوان عالی کشور، تایید و به وکیل وی ابلاغ شد.
علی احمد سلیمان نیز تبعه کرد کشورعراق است که سال ۱۳۸۴ بازداشت و به اتهام ارتباط با پژاک و قتل دو تن از اعضای سپاه پاسداران به حبس و اعدام محکوم شد و به گفته وکیل وی با رضابت شاکیان حکم قصاص وی بخشیده شده است.
سیروان نژاوی پیش از این در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۳ به همراه ابراهیم عیسی پور، سامان نسیم،على افشارى، حبیب‌الله افشارى و یونس آقایان به مکان نامعلومی منتقل شدند، از این جمع علی و حبیب الله افشاری اعدام شدند و سامان نسیم و یونس آقایان نیز پس از مدت ها بی خبری از زندان زنجان تماس گرفتند و میلاد پورعیسی و ابراهیم نژاوی نیز به زندان تبریز منتقل شدند.