۱۳۹۴ فروردین ۱, شنبه

نمایشگاه مصدق در دانشکده حقوق ‌دانشگاه نوشاتل در سوئیس

دكتر محمد مصدق
از هفته آخر اسفندماه نمایشگاهی از اسناد و مدارک مربوط به تحصیل و اقامت دکتر محمد مصدق پیشوای نهضت ملی ایران در سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ در دانشکده حقوق ‌دانشگاه نوشاتل برپا شده است.
محمد مصدق که دانشجوی دکترای حقوق ‌دانشگاه نوشاتل بود، یکی از نخستین فارغ‌التحصیلان دکترای دانشکده تازه تأسیس حقوق این شهر و همچنین نخستین غیرسوئیسی بود که درجه دکترای خود را از این دانشگاه گرفت. او همچنین نخستین ایرانی است که به درجه دکترای حقوق نائل شد.
این نمایشگاه که بخشی از برنامه جامع فرهنگی کانتون فرانسوی زبان نوشاتل در غرب سوئیس به نام بهار فرهنگی است، اخیراً در دانشکده حقوق ‌دانشگاه نوشاتل که اکنون یکی از معتبرترین دانشکده‌های حقوق اروپا به‌شمار می‌رود، افتتاح شده است.
بهار فرهنگی امسال در نخستین سال برگزاری‌اش به ایران اختصاص دارد و در آن برنامه‌های متنوعی عرضه خواهد شد.
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مصدق در دهم مارس که با استقبال بسیاری روبه‌رو شد، ژان ژاک آبرت، معاون دانشگاه نوشاتل، پرفسور رمی‌شورر (رئیس پیشین دانشگاه)، پرفسور فرانسوا انئار از انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه و کولت روسا فاور از دانشکده حقوق و رئیس انجمن فارغ‌التحصیلان سخنرانی کردند و هر یک به یکی از جنبه‌های زندگی مشهورترین نخست‌وزیر ایران معاصر دکتر محمد مصدق پرداختند. 
ادامه...

الیوت انگل نماینده دموکرات کنگره آمریکا: باید مراقب برنامه مخفی اتمی رژیم ایران بود

الیوت انگل نماینده دموکرات و عضو ارشد کمیته روابط خارجی
هر توافقی با رژیم ایران باید در درجه اول توانایی این رژیم در استفاده تسلیحاتی از مواد هسته‌یی را در نظر بگیرد و در درجه دوم، تضمین کند که در صورتی‌که رژیم ایران توافق به دست آمده را زیر پا بگذارد، آمریکا فرصت کافی برای بروز واکنش مؤثر به این وضعیت را خواهد داشت.
وی افزود: نمی‌توان به سران رژیم ایران اعتماد کرد. توافقنامه جامع باید به شکلی باشد که مانع از فعالیت ”مخفیانه“ رژیم ایران در تولید اسلحه اتمی هم بشود و متضمن آن باشد که با لغو تحریمها، ”منابع مالی به روی فعالیتهای تروریستی باز نمی‌شود یا سوخت لازم برای تاریک‌تر شدن پرونده تاریک حقوق‌بشری در اختیار رژیم ایران قرار نمی‌گیرد“.

عيد بر همه ايرانيان مبارك باد

پيام نوروزي مريم رجوي

پیام نوروزی مریم رجوی ۲۹اسفند ۱۳۹۳
مریم رجوی : مردم ایران سال گذشته با 5700 حرکت اعتراضی بر نفی تمامیت رژیم ملایان تأکید کردند
به دست مردم و مقاومت ایران، کهنگی و تاریکی نظام ولایت‌فقیه از ایران زدوده می‌شود.
مریم رجوی، فرارسیدن بهار و آغاز سال نو ایرانی را به عموم مردم ایران تبریک گفت و برای آنان سالی سرشار از موفقیت علیه فاشیسم دینی حاکم آرزو نمود. وی خاطرنشان ساخت: بی‌تردید دیر نخواهد بود که کهنگی و تاریکی نظام ولایت‌فقیه از ایران زدوده خواهد شد و بهار آزادی و حاکمیت مردم و برابری و عدالت در ایران خواهد رسید.
رجوی گفت: آخوندها 37سال است که با شکنجه و کشتار نوروز حقیقی مردم ایران را به گروگان گرفته‌اند، با این حال در برابر شور و عطش ملت ایران به آزادی شکست خورده‌اند. پس خوشا مردم ایران که تسلیم نشدند و همواره نشان دادند که خواستار سرنگونی این رژیم هستند. تنها در سال گذشته با 5700 اعتصاب و تحصن و تظاهرات از جمله تظاهرات معلمان و پرستاران، کارگران کارخانه‌ها و صنایع مختلف، اعتراضات مردم اصفهان علیه اسیدپاشی به زنان، اعتراضات مردم اهواز علیه خشکاندن رودخانه کارون و آلودگی فاجعه‌بار هوا در شهرهای مختلف کشور، باز هم بر نفی تمامیت رژیم تأکید کردند. در چهارشنبه‌سوری جوانان تهران و اصفهان عکسهای خمینی و خامنه‌ای را به آتش کشیدند و در زندان گوهردشت، زندانیان سیاسی شعار مرگ بر دیکتاتور دادند.

۱۳۹۳ اسفند ۲۹, جمعه

اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران - ۲۸ اسفند، ۱۳۹۳


اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران - ۲۸ اسفند، ۱۳۹۳
اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت در روزهای 23 و 24اسفند با حضور رئیس‌جمهور برگزیده شورا برگزار شد. 
1-خانم رجوی در سخنان افتتاحیه خود از مصدق بزرگ به‌مناسبت سالگرد ملی شدن نفت تجلیل کرد و گفت: «ما اجلاس میاندوره‌یی شورا را در آستانه 29 اسفند یعنی سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران توسط مصدق فقید برگزار می‌کنیم. پیروزیی که به همت دکتر مصدق تحقق یافت و در همه فراز و نشیبها چراغی فرا راه تاریخ ایران شد. به قول مسئول شورا، دکتر مصدق در پیروزی، صنعت نفت را همراه با افتخار و استقلال به مردم ایران برگرداند و در روزی که هدف توطئه ارتجاع و استعمار قرار گرفت گنجینه‌یی از ارزشهای مبارزاتی به جای گذاشت که به سرفصلی جدید رهنمون گردید.

2-رئیس‌جمهور برگزیده شورا همچنین خاطره زنده یاد آندرانیک آساطوریان هنرمند ارجمند عضو شورای ملی مقاومت و دو عضو شهید شورا در فاصله دو اجلاس، مجاهد خلق فریده ونایی (بیست و دومین شهید محاصره پزشکی) و مجاهد خلق اصغر شریفی (از شهیدان حمله موشکی به لیبرتی) را گرامی داشت.
ادامه....

عيد نوروز بر همه دوستان مبارك باد






۱۳۹۳ اسفند ۲۸, پنجشنبه

نامه قانونگذاران آمریکایی و اروپایی علیه توافق بد اتمی با رژیم ایران

نامه قانونگذاران آمریکایی و اروپایی
گروهی از قانونگذاران آمریکایی و اروپایی با تهیه نامه‌یی نسبت به توافق بد با رژیم ایران هشدار دادند و تأکید کردند یک توافق بد، یعنی توافقی که باعث عدم دستیابی به بمب اتمیشود، «بدون شک» باید گسترش تحریمها را، در برداشته باشد و رژیم ایران بایستی متوجه چنین عواقبی باشد. در این نامه که روز 4فروردین برای باراک اوباما و سران کشورهای اروپایی درگیر با مذاکرات اتمی، ارسال خواهد شد، آمده است: «ما باور داریم که یک ایران هسته‌یی یک خطر جدی نه تنها برای آمریکا، بلکه برای خاورمیانه و برای جهان است.

درگیری جوانان اراک با مأموران سرکوبگر

چشن چهارشنبه سوري 
بر اساس گزارشهای تکمیلی از مراسم چهارشنبه‌سوری در اراک، جوانان دلیر این شهر با مأموران سرکوبگر درگیر شدند. این گزارشها حاکی است در خیابان داوران شهر اراک، چهار راه فوتبال و داوران، گارد ویژه نیروی انتظامی به جوانان یورش برد. جوانان با پرتاب نارنجکها و بمبهای صوتی به مقابله برخاستند. آنها منطقه را بسته و سطل زباله و لاستیک آتش می‌زدند.
جوانان نارنجکهای بزرگ دستی را از طبقات بالای ساختمانها روی سر مأموران سرکوبگر می‌ریختند و باعث وحشت و عقب‌نشینی آنها شدند.

شلیک مأموران جنایتکار به سوی مردم اهواز +کلیپ تصویری

بر اساس فیلمهایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده است پاسداران جنایت‌پیشه رژیم آخوندی روز سه‌شنبه 26اسفند به روی جوانان معترض اهوازی آتش گشودند.
مردم و جوانان دلیر اهوازی بعد از ظهر سه‌شنبه به‌دنبال مسابقه فوتبال بین تیمهای فولاد خوزستان و الهلال عربستان سعودی، دست به یک تظاهرات گسترده اعتراضی علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران زده و خشم و انزجار خود را از اقدامات جنایتکارانه و سرکوبگرانه این رژیم به‌ویژه علیه مردم خوزستان ابراز داشتند.. آنان حداقل دو خودروی نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. پاسخ دژخیمان به معترضان کماکان سرکوب و گلوله بود:
(فیلم افتادن جوان اهوازی)

کمیسیون آزادی بین‌المللی مذاهب، سرکوب اقلیتهای مذهبی در ایران را محکوم کرد

زندانی سیاسی آیت‌الله کاظمینی بروجردی
کمیسیون آزادی بین‌المللی مذاهب در آمریکا،رژیم ایران را به‌خاطر سرکوب غیرقابل‌قبول اقلیتهای مذهبی محکوم کرد. کاترینا لانتوس رئیس این کمیته در بیانیه‌یی اعلام کرد حسن روحانی به قولهای خود برای بهبود وضعیت اقلیتهای مذهبی در ایران عمل نکرده است. رژیم ایران بیش از 350نفر را به‌خاطر اعتقادات مذهبی آنها زندانی کرده است.
در این بیانیه به زندانی شدن آیت‌الله محمد کاظمینی بروجردی به‌عنوان یک زندانی عقیدتی اشاره شده است. بیانیه کمیسیون آزادی بین‌المللی مذاهب خواستار آزادی کلیه زندانیان عقیدتی در ایران شد.

۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

آسوشیتدپرس: مقابله مردم ایران با نیروهای مذهبی (حاکم) در جشن چهارشنبه‌سوری

به آتش كشيدن ماشين نيروي انتظامي - اهواز

آسوشیتدپرس:مردمایران برای برگزاری جشن ”چهارشنبه سوری “که سنت 4000ساله ایرانی است، با تندروهای مذهبی مقابله می‌کنند.
در تهران، مردم در اماکن عمومی آتش برپا کردند و به‌عنوان بخشی از یک رسم سالانه که حداقل به 1700سال قبل از میلاد و مذهب زرتشتی بر می‌گردد، با فشفشه فضای آسمان شب را روشن کردند.
از زمان انقلاب سال 1979، تندروها از این جشن جلوگیری کردند.
پلیس به برپا کنندگان جشن هشدار داد که از اجرای آن در خیابانهای اصلی و میادین پرهیز کنند.

کرج: شعار مرگ بر اصل ولایت‌فقیه

اخبار و رويدادهاي چهارشنبه سوري در ايران اسير

برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری در شهرهای مختلف به‌رغم تمهیدات گسترده امنیتی

شوراي ملي مقاومت ايران 
مردم به‌ویژه جوانان شهرهای مختلف کشور به‌رغم تهدیدها و تمهیدات سرکوبگرانه گسترده جشن چهارشنبه‌سوری را رودرروی رژیم آخوندی برگزار کردند.
در شیراز با وجود استقرار نیروهای سرکوبگر در مناطق مختلف، صدای انفجار نارنجکهای دستی و ترقه از همه نقاط شهر به گوش می‌رسد. مناطقی مانند ترمینال اصلی کانون این مراسم است.
در مشهد در قاسم آباد، احمد آباد و منطقه طلاب صدای انفجار طنین‌انداز است.
در اصفهان، جوانان بی‌اعتنا به تهدید و ارعاب نیروهای سرکوبگر مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار کردند.


۱۳۹۳ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

احمد شهید: وضعیت حقوق‌بشر بعد از آمدن روحانی در ایران بدتر شده است

احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل
بنا‌ به گزارش خبرگزاری فرانسه احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران روز دوشنبه با اشاره به افزایش اعدامها توسط رژیم آخوندی گفت: وضعیت حقوق‌بشر در ایران وخیم‌تر شده است.
وی نسبت به تحت الشعاع قرار گرفتن نقض حقوق‌بشر در ایران به‌دلیل مذاکرات اتمی هشدار داد.
احمد شهید تصریح کرد از زمان روی کارآمدن آخوند حسن روحانی در سال 2013 وضعیت کلی حقوق‌بشر در ایران بدتر شده است.

طرح لزوم موافقت کنگره آمریکا با توافق اتمی با رژیم ایران دوشنبه آینده به جریان می‌افتد

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا
باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا این خبر را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری رویتر باب کورکر روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: تصمیم داریم این طرح را هفته آینده به جریان بیندازیم. سناتور رابرت منندز از اعضای ارشد روابط خارجی سنای آمریکا گفت: هنوز تاریخ دقیقی برای رأی‌گیری تعیین نشده است.

خودسوزی اعتراضی یک دستفروش

خود سوزي اعتراضي يك دستفروش 
به دنبال خودسوزی اعتراضی یک دستفروش زحمتکش در خرمشهر، روز دوشنبه جمعی از مردم خشمگین در مقابل شهرداری رژیم تجمع کردند و خشم و انزجار خود را از فشارهای ضدانسانی حکومت آخوندی بر این قشر زحمتکش ابراز کردند..
این هموطن که در مقابل شهرداری خود را به آتش کشید یونس عساکره نام دارد و هم‌اکنون با 90 درصد سوختگی در بیمارستان اهواز بستری است.


۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

کره جنوبی واردات نفت خود از ایران را در ماه فوریه به نسبت مدت مشابه سال قبل 50درصد کاهش داده است.

ریک سنتروم کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری آمریکا: اوباما شر (رژیم ایران) را نادیده می‌گیرد

ریک سنتروم

۱۳۹۳ اسفند ۲۴, یکشنبه

هشدار نیروهای ۱۴مارس لبنان به رژیم ایران

هشدار نيروهاي 14 مارس 
در لبنان نیروهای 14مارس تصمیم گرفتند شورای ملی خود را با حضور احزاب، سازمانهاو تشکلهای مدنی تشکیل دهند. نیروهای 14مارس در بیانیه خود در اجلاسی گسترده در بیروت رژیم ایران را متهم کرد که با سرانگشتان منطقه‌ای‌اش به سرکردگی حزب‌الشیطان در منطقه جنگ‌افروزی می‌کند. فؤاد سینیوره نخست‌وزیر سابق لبنان در این اجلاس همچنین حزب‌الشیطان را متهم کرد که با سیاست وقت‌کشی در انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان تلاش می‌کند از این حربه به‌عنوان کارت فشاری برای مذاکره با سایر گروه‌های سیاسی استفاده کند.

ممانعت دژخیمان خامنه‌ای از حضور خانواده‌ها در گورستان خاوران