۱۳۹۴ دی ۲۰, یکشنبه

ایران - مراسم سال نو میلادی در اور در حضور مریم رجوی رئيس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران


مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران
روز 20دی در اورسوراواز مراسمی به مناسبت سال نو میلادی با شرکت حامیان فرانسوی برگزار شد که در این مراسم خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران سخنرانی کردند که توجه شما را به متن این سخنرانی جلب میکنم :

20 دی، 1394
دوستان و همسایگان عزیز!
با تبریک و تهنیت به‌مناسبت سال ۲۰۱۶، از جانب مردم و مقاومت ایران برای تمام فرانسویها سالی با خوشبختی و برادری را آرزو می‌کنم. امیدوارم امسال برای فرانسه سال پیشرفت، سعادت و امنیت باشد و برای مردم کشورمن، ایران، سال آزادی.
به قول حافظ شاعر بزرگ ایران «فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم». حافظ مثل اکثرشاعران ایران، به‌شدت بر ضدارتجاع مذهبی وافراطی‌گری بود. درست درزمان حمله مغول به ایران، او شعرهایی سرود که ترنم دائمی امید به آزادی و انسانیت است. همین شورواشتیاق است که درابتدای سال نو در این جا دیده می‌شود.
حال که جهان ما را افراطی‌گری تحت نام اسلام هدف قرار داده، هم‌چون حافظ یکدیگر را برای یک طرح نو فرا می‌خوانیم. برای جهانی عاری از فاشیسم دینی آخوندهای حاکم برایران و بنیادگرایان همجنس آنها هم‌چون داعش. طرحی نو برای جهانی بر پایه بردباری و آزادی.
سال گذشته سال سختی برای خاورمیانه بود؛ به‌خاطر ادامه حمام‌ خون در سوریه و عراق و رنج و آوارگی و سرکوب. 
در ایران هم ۲۰۱۵ سال سختی بود سال تشدید سرکوب زنان و پیروان ادیان و مذاهب مختلف. و نزدیک به یک‌هزاراعدام تحت حکومت روحانی که مدعی اعتدال است. اوهمچنین مجاهدان لیبرتی را موشک‌باران کرد که دهها کشته برجای گذاشت.
اما در دل همه این تاریکی‌ها، خوشبختانه شعله امید بیشتر از همیشه زبانه کشید.