۱۳۹۳ اسفند ۱, جمعه

اطلاعيه شوراي ملي مقاومت ايران 

روحانی بر پیشرفتهای اتمی همزمان با مذاکرات اتمی تأکید می‌کند خامنه‌ای رهبر رژیم آخوندی روز گذشته طی سخنانی از مقاصد فاشیسم دینی حاکم بر ایران بر ادامه پروژه‌های اتمی و عدم امضای توافقنامه پرده برداشت. همزمان روحانی رئیس‌جمهور این رژیم تأکید کرد که مذاکرات باعث نشده است که رژیم آخوندی پیشبرد پروژه‌های اتمی را متوقف کند.
خامنه‌ای در سخنرانی خود گفت «من معتقدم حتی اگر در مسأله هسته‌یی نیز همان خواسته‌هایی را که آنها دیکته می‌کنند، قبول کنیم، باز هم تحریمها برداشته نخواهد شد زیرا آنها با اصل انقلاب مخالفند» وی به‌نحو مسخره‌یی مدعی شد که «ما می‌توانیم در مقابل الم شنگه دشمنان در قضیه تحریم ایستادگی کنیم. اگر بنا بر تحریم باشد این ملت ایران است که در آینده و در وقت مناسب آنها را تحریم خواهد کرد. بیشترین سهم گاز دنیا در اختیار ملت ایران است و اروپا احتیاج به این گاز دارد».
اعدام جنایتکارانهٴ سامان نسیم و دو زندانی سیاسی دیگر
رژیم ضدبشری آخوندی بی‌اعتنا به موج فراخوانهای بین‌المللی زندانی سیاسی سامان نسیم و دو زندانی سیاسی دیگر به نامهای حبیب افشاری و علی افشاری را اعدام کرد. سامان نسیم هنگام دستگیری تنها 17سال داشت. بنا‌ به اظهارات وکیل سامان نسیم اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی در حالی است که منابع قضایی و امنیتی حکومت آخوندی سکوت کرده‌اند.

۱۳۹۳ بهمن ۳۰, پنجشنبه


هشدار عفو بین‌الملل در مورد اعدام مخفیانه سامان نسیم
عفو بین‌الملل اعلام کرد: امتناع مقامهای رژیم ایران از دادن اطلاعات در مورد سلامتی و مکان سامان نسیم، که قرار بود صبح پنجشنبه اعدام شود، این نگرانی را به وجود آورده که وی در خطر شکنجه و اعدام مخفی قرار دارد.
18فوریه سامان نسیم از زندان مرکزی ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شد. مقامهای زندان به خانواده وی گفته‌اند برای تحویل گرفتن وسایل وی روز شنبه مراجعه کنند.

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا و کمیسر حقوق‌بشر دولت فدرال آلمان طی بیانیه‌هایی جداگانه خواهان توقف حکم اعدام زندانی سیاسی سامان نسیم شدند.
اتحادیه اروپا با انتشار پیامی اعلام کرد: ”سامان نسیم که هنگام ارتکاب جرم انتسابی نوجوان بوده در معرض اعدام است. ما از مقامهای رژیم ایران می‌خواهیم تا به قوانین بین‌المللی حقوق‌بشری پایبند باشند، قوانینی که تحت آن اعدام نوجوانان نقض حداقل استانداردهای بین‌المللی است و حکم اعدام سامان نسیم و هیچ فرد نوجوان و مجرمی را به اجرا نگذارند“.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: رژیم ایران به ابهام در مورد ابعاد تسلیحاتی برنامه اتمی پاسخ نداده است
خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از دیپلوماتهایی اعلام کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک گزارش محرمانه که در اختیار اعضای شورای امنیت و ۳۵ عضو شورای حکام آژانس اتمی قرار می‌گیرد، گفته است که تحقیقات در مورد ابعاد تسلیحاتی برنامه هسته‌یی رژیم ایران با بن‌بست روبه‌رو شده است.
به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رژیم ایران به ابهامهای موجود در مورد فعالیتهای مربوط به تولید بمب اتمی پاسخ نداده است.


جن ساکی سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
سایت وزارت امور خارجه آمریکا 18فوریه 2015 جلسه توجیه مطبوعاتی جن ساکی سخنگوی وزارت‌خارجه
خبرنگار: شما توافقی با رژیم ایران بر سر مذاکرات جاری دارید، در ایران، فعالان سیاسی بیشتری از جمله فعالان کرد اعدام می‌شوند و به زندان می‌افتند.
تازه‌ترین مورد آن که عفو بین‌الملل نیز مطلبی در مورد پرونده وی منتشر کرده، یک پسر جوان است که محاکمه شده است. ایا شما در این مورد اطلاعی دارید و به‌طور مشخص در مورد سامان (نسیم) که به‌خاطر فعالیتهای سیاسی زندانی شده اطلاعی دارید؟
ادامه ...

۱۳۹۳ بهمن ۲۹, چهارشنبه

DarRah VariousArtists


سامان نسیم در زندان مرکزی ارومیه
رژیم آخوندی بعد از ظهر چهارشنبه29بهمن 6 زندانی سیاسی کرد را برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان مرکزی ارومیه منتقل کرد.
سامان نسیم از جمله این 6تن است که به اتهام آخوند‌ساخته محاربه از 17سالگی در اسارت رژیم به‌سر می‌برد. اسامی سایر زندانیان سیاسی عبارتند از:
حبیب‌ الله افشاری، علی افشاری، یونس آقایان، سیروان نژاوی و ابراهیم شاپوری. این 6 زندانی سیاسی از بند 12زندان مرکزی اورمیه به انفرادی منتقل شدند و هر لحظه ممکن است حکم اعدام در مورد آنها اجرا شود.

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران و کریستف هینز گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدامهای فراقانونی خواستار توقف اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی سامان نسیم شدند.

۱۳۹۳ بهمن ۲۸, سه‌شنبه


انفجار آمیا آرژانتین
دولت آرژانتین طی نامه‌یی از دولت آمریکا خواست پرونده انفجار آمیا را در میان بحثهای مطرح در مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران قرار دهد.
هیکتور تیمرمن وزیر خارجه آرژانتین روز سه‌شنبه اعلام کرد «این نامه برای جان کری وزیر خارجه آمریکا ارسال شده است. پیشتر همچنین درخواستی را مطرح کرده بودیم».

 تجمع اعتراضی در اهواز -آرشیو
روز سه‌شنبه 28بهمن ماه عده‌یی از بازنشستگان کارخانه‌های مختلف خوزستان مقابل کانون بازنشستگان در خیابان کیان پارس تجمع اعتراضی برپا کردند. کارگران خشمگین می‌گفتند دو ماه حقوق ناچیز بازنشستگی‌شان پرداخت نشده است.

استرون استيونسون
رئيس بنياد اروپايي آزادي عراق
اطلاعيه مطبوعاتي بنياد اروپايي آزادي عراق: قتل بيرحمانه رهبر عشيره، شيخ قاسم سويدان الجنابي، پسر او و 9 محافظ توسط شبه نظاميان شيعه وابسته به رژيم ايران.

بنياد اروپايي آزادي عراق قتل بيرحمانه رهبر برجسته عشيره، شيخ قاسم سويدان الجنابي كه جسدش همراه با پسرش و 9 محافظشان در نزديكي يك پل در بغداد پيدا شد را قويا محكوم مي كند. آنها توسط افراد مسلح بعد ازا ينكه كاروان آنها در بغداد به كمين افتاد به قتل رسيدند.

۱۳۹۳ بهمن ۲۷, دوشنبه

اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا 
به‌مناسبت سی‌وششمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران، جلسه‌یی توسط گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، در مقر این پارلمان در استراسبورگ، برگزار شد.
در این جلسه که ژرارد دپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، با رتبه وزیر دولت در بلژیک ریاست آن‌را برعهده داشت، شمار زیادی از نمایندگان پارلمان اروپا و مشاوران پارلمانی شرکت کردند.

قزلحصار
به گزارش منتشر شده دژخیمان خامنه‌ای 6زندانی را از زندانهای مختلف کرج به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم اعدام منتقل کردند. روز دوشنبه 27بهمن حداقل ۳ زندانی از زندان قزل‌حصار کرج و ۳ زندانی از زندان مرکزی کرج به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم اعدام منتقل شدند.

همزمان با انتقال این زندانیان به سلول انفرادی خانواده‌های آنها در مقابل زندان قزل‌حصار کرج تجمع کردند و خواستار توقف اجرای حکم اعدام عزیزان خود شدند.


مقاومت ایران قتل فجیع 21 کارگر مصری مسیحی در لیبی را قویاً محکوم می‌کند و به خانواده قربانیان و عموم مردم مصر تسلیت می‌گوید. کشتار کارگران بیگناه و محرومی که برای تأمین معاش خود تلاش می‌کردند، یک جنایت ضدبشری است که در تعارض آشکار با تعالیم همه ادیان و تمدنهای بشری است و قوانین و معاهدات بین‌المللی را به شدیدترین وجه نقض می‌کند.

۱۳۹۳ بهمن ۲۶, یکشنبه