۱۳۹۳ بهمن ۱۵, چهارشنبه



صبح امروز چهارشنبه 15بهمن 93، مجاهد خلق علی سالاری در اثر ابتلا به سرطان و نداشتن دسترسی آزادانه به معالجه و درمان در لیبرتی جان باخت.
علی سالاری فرزند دلاور مردم بندرعباس بیست و چهارمین شهید محاصره ضدانسانی پزشکی در لیبرتی است.
نماینده مجاهدان لیبرتی از یک ماه پیش مستمراً خواهان انتقال بیمار به خارج از عراق بود. مشاور حقوقی لیبرتی نیز بار دیگر در 14بهمن که حال بیمار رو به وخامت گذاشت خواستار تسریع در انتقال او برای معالجه شده بود.
علی سالاری متولد 1346 در عملیات آفتاب در فروردین1367 به اسارت رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران درآمد اما بعد از آزادی، به جای بازگشت به ایران، خواهان پیوستن به مجاهدین و ارتش آزادیبخش شد و از آن پس نزدیک به 27سال، در همه سرفصلها و بزنگاهها به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد. وی در اغلب عملیات ارتش آزادیبخش ملی ایران شرکت داشت و قهرمانانه می‌جنگید. مسیری که تا مقابله با حملات جنایتکارانه مالکی به اشرف در 6 و 7مرداد 1388 و 19فروردین 1390 و حملات موشکی بعدی در لیبرتی ادامه داشت.
صلیب‌سرخ، سرویس‌های آمریکایی، مأموران عراقی و یونامی بارها در دیدارهای خصوصی و انفرادی با این مجاهد خلق از او خواسته بودند که از صفوف نبرد در ارتش آزادیبخش دست کشیده و به نزد زن و فرزند خود در ایران برود. اما او پیوسته بر انتخاب آگاهانه و همیشگی خود برای آزادی میهن و مردمش در صفوف ارتش آزادی‌بخش، پای فشرده و به‌دعوتهای تسلیم و ندامت قاطعانه دست رد زد.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، با درود به مجاهد صدیق اشرفی علی سالاری، جان باختن بیست و چهارمین شهید محاصره ضدانسانی در لیبرتی را که به حق الگوی درخشانی در مقاومت مردم جنوب ایران محسوب می‌شود، به خانواده بزرگ سالاری در بندرعباس که چنین فرزند دلیری را در دامان خود پرورانده‌اند، تسلیت گفت و بار دیگر وظایف و تعهدات مکتوب و مکرر آمریکا و سازمان ملل را در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی خاطرنشان کرد؛ وظایف و تعهداتی که مردم ایران نقض ظالمانه و مستمر آنها را از یاد نمی‌برند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
15بهمن 1393 (4فوریه 2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر