۱۳۹۴ مرداد ۲۴, شنبه

ایران - نامه نرگس محمدی از زندان به کمپین حمایت از مادران زندانی

نرگس محمدی
نرگس محمدی زندانی سیاسی از زندان در حمایت از کمپین مادران زندانی نامه ای به این کمپین نوشته است که توجه شما را به آن جلب میکنم :
نرگس محمدی در نامه‌ای به کمپین حمایت از مادران زندانی نوشته است که من یک زن و مادر و فعال حقوق‌بشر هستم، در این سرزمین هر دو ویژگی یعنی زن بودن به اضافه فعال حقوق‌بشر بودن جرمی مضاعف است، چرا که از نظر قدرتمندان، وظیفه زن، خانه نشینی و فرزندداری است و اگر زنی که مادر هم هست به جای عرصه خصوصی و خانه پای در عرصه عمومی گذاشته و منتقد قدرت گردد، نه مساوی یک مرد فعال مدنی، سیاسی – عقیدتی بلکه به جرم زن بودن به‌طور مضاعف مجازات خواهد شد، در ادامه متن نامه را بخوانید: 
نرگس محمدی خطاب به کمپین حمایت از مادران زندانی: 
من یک زن و مادر و فعال حقوق‌بشر هستم. در این سرزمین هر دو ویژگی یعنی زن بودن به اضافه فعال حقوق‌بشر بودن جرمی مضاعف است. چرا که از نظر قدرتمندان، وظیفه زن، خانه نشینی و فرزندداری است و اگر زنی که مادر هم هست به جای عرصه خصوصی و خانه پای در عرصه عمومی گذاشته و منتقد قدرت گردد، نه مساوی یک مرد فعال مدنی، سیاسی-عقیدتی بلکه به جرم زن بودن به‌طور مضاعف مجازات خواهد شد. 
چرا که مرزهای تعریف شده حاکمان، چه به‌لحاظ جنسیتی و چه به‌لحاظ سیاسی را درهم شکسته است. لذا تأکید می‌کنم که من یک زن و مادر و یک فعال حقوق‌بشر هستم. زنی که به‌عنوان مادر از کودکان ۳ ساله‌ام جدا شده و به سلول‌های انفرادی برده شدم و رنج جانکاه مادران دور از فرزند در زندان را تجربه کردم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر