۱۳۹۴ فروردین ۱, شنبه

نمایشگاه مصدق در دانشکده حقوق ‌دانشگاه نوشاتل در سوئیس

دكتر محمد مصدق
از هفته آخر اسفندماه نمایشگاهی از اسناد و مدارک مربوط به تحصیل و اقامت دکتر محمد مصدق پیشوای نهضت ملی ایران در سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ در دانشکده حقوق ‌دانشگاه نوشاتل برپا شده است.
محمد مصدق که دانشجوی دکترای حقوق ‌دانشگاه نوشاتل بود، یکی از نخستین فارغ‌التحصیلان دکترای دانشکده تازه تأسیس حقوق این شهر و همچنین نخستین غیرسوئیسی بود که درجه دکترای خود را از این دانشگاه گرفت. او همچنین نخستین ایرانی است که به درجه دکترای حقوق نائل شد.
این نمایشگاه که بخشی از برنامه جامع فرهنگی کانتون فرانسوی زبان نوشاتل در غرب سوئیس به نام بهار فرهنگی است، اخیراً در دانشکده حقوق ‌دانشگاه نوشاتل که اکنون یکی از معتبرترین دانشکده‌های حقوق اروپا به‌شمار می‌رود، افتتاح شده است.
بهار فرهنگی امسال در نخستین سال برگزاری‌اش به ایران اختصاص دارد و در آن برنامه‌های متنوعی عرضه خواهد شد.
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مصدق در دهم مارس که با استقبال بسیاری روبه‌رو شد، ژان ژاک آبرت، معاون دانشگاه نوشاتل، پرفسور رمی‌شورر (رئیس پیشین دانشگاه)، پرفسور فرانسوا انئار از انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه و کولت روسا فاور از دانشکده حقوق و رئیس انجمن فارغ‌التحصیلان سخنرانی کردند و هر یک به یکی از جنبه‌های زندگی مشهورترین نخست‌وزیر ایران معاصر دکتر محمد مصدق پرداختند. 
ادامه...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر