۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

ایران - تاریخجه روز منع خشونت علیه زنان

«مریم (ماریا) ترزا» و دو خواهرش به نام‌های «مینروا و پاتریا میرابل»
روز 25نوامبر روز منع خشونت علیه زنان ، میباشد .
در این روز در سال 1960 درکشور جمهوری دومینیکن مریم (ماریا) ترزا به همراه دو خواهرش به نامهای مینروا و پاتریا میرابل در پایتخت دومینیکن سانتو دومینگو بطرز فجیعی به قتل رسیدند. دراین هنگام دراین جمهوری سی سال بود که دیکتاتوری حاکم بود و بعداز یک سال از قتل این سه خواهر قهرمان بود که دیکتاتوری رافائل تروئیلو سقوط کرد.
این سه خواهر علیه این دیکتاتوری و ستم و سرکوب مبارزه میکردند و از پیشگامان مبارزه بودند که نهایتا نیز جان خود را در این راه فدا کردند.
به تاریخچه این روز درزیر توجه کنید:
نوامبر 1960- جمهوری دومینیکن
«سانتو دومینگو» روزی خونین و سیاه را پشت سر نهاد. در روز 25نوامبر 1960 (4آذر 1339) «مریم (ماریا) ترزا» و دو خواهرش به نام‌های «مینروا و پاتریا میرابل» در پایتخت به طرز فجیعی به قتل رسیدند. در هنگام وقوع این جنایت، 30سال از دیکتاتوری «رافائل تروئیلو» بر دومینیکن می‌گذشت. حکومتی سراسر رعب و وحشت؛ و آکنده از سرکوب و جنایت که بین سالهای 1930 تا 1961 بر این جمهوری کوچک حوزه کارائیب حکومت کرد. تنها یک‌سال بعد از قتل این سه خواهر قهرمان بود که دیکتاتور از پای درآمد و سرنگون شد.
«ماریا ترزا» که فارغ‌التحصیل دانشگاه بود، همراه با دو خواهر جوانش هر سه از پیشگامان اعتراض و مبارزه علیه ستم و سرکوب دیکتاتوری بودند که سرانجام جان خویش را فدا کردند.
40سال بعد از این واقعه هولناک، بنا‌به‌ درخواست جمهوری دومینیکن در سال 1999، سازمان ملل روز 25نوامبر هر سال را به‌عنوان روز جهانی منع خشونت علیه زنان نامگذاری کرد… 
24ژوئن 1981
تنها دو سال از حاکمیت دیکتاتوری قرون‌وسطایی و فاشیسم مذهبی بر ایران می‌گذرد. اما یک عکس به تنهایی گویای منتهای خشونت و جنایت این دیکتاتوری علیه زنان آزاده میهن است:
ادامه ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر