۱۳۹۴ تیر ۱۴, یکشنبه

ایران - گرانی در ماه رمضان تحفه دولت طرفدار مستضعفین!

گرانی مواد غذایی
گرانی کمر بسیاری از خانواده های بی بضاعت را خم میکند و ماه رمضان که ماه برکت و مبارک نام دارد برای این خانواده ها ماه گرسنگی است ولی دولت روحانی به افطاری دادن به کسانی که شکمشان سیر است بسنده کرده و دزد خراسان نیز به دادن افطاری بسیجی ها و ...دلش را خوش کرده و غافل از اینکه در یک کوچه کناری انبوه خانواده هایی که ماه رمضان را روزه میگیرند برای اینکه چیزی برای خوردن در طول روز ندارند و سحر را با حداقلها سر میکنند .
با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که هزینه متوسط روزانه یک استکان چای و خرما در کنار یک نان سنگک با کمی پنیر و سبزی‌خوردن با یک کیلو حلیم یا آش، که ساده‌ترین ترکیب یک سفره افطار است، نزدیک به 40هزارتومان می‌رسد. که بر این اساس هزینه ماهانه آن یک میلیون و 200هزارتومان می‌شود. اگر فرض کنیم که این خانواده شام نخورند و یک وعده سحری را هم با همین معیار محاسبه کنیم، پس هزینه ماهانه به 2میلیون و 400هزارتومان می‌رسد. (سایت حکومتی فرارو ـ 28خرداد1394) 
حال اگر هزینه اجاره خانه و آب و برق و تلفن و هزینه تحصیل فرزندان و درمان و بهداشت را نیز به آن اضافه کنیم. حداقل درآمد هر خانوار باید بیش از 3میلیون و نیم باشد تا بتواند حداقلهای زندگی خود را تأمین کند. نگاهی به قیمت اقلام ضروری این واقعیت را بهتر روشن می‌کند.
ادامه .....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر