۱۳۹۴ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

ایران- نگاهی به اظهارات جناحهای مختلف رژیم در مورد بیانیه لوزان


بعد ازپایان مذاکرات لوزان و صدور بیانیه پایانی جنگ گرگها در درون رژیم اوج تازه ای گرفت و جناحهای مختلف در موضعگیریهای خود طرف مقابل را به انواع مختلف زیر ضرب برده است .گوشه ای از این درگیریهای جناحی و جنگ قدرت در رژیم در زیر آورده میشود:
به دنبال تبریک پاسدار فیروزآبادی سرکرده ستادکل نیروهای مسلح رژیم به مناسبت گام اول زهرخوران نظام در لوزان روزنامه  باند رفسنجانی آرمان آنرا بهانه ای برای زدن بر سر رقیب کرد و نوشت:
نخستین برداشت از پیام رییس کل نیروهای مسلح تاکید یک مقام ارشد نظامی کشور بر وحدت میان نهادهای مختلف کشوراست. 
فیروزآبادی در شرایطی این پیام را صادر کرد که برخی هنوز دنبال طرح برخی مسائل شخصی و گروهی خود هستند و توجه ندارند آنچه ماحصل مذاکرات ایران با کشورهای1+5 است به یک جناح، حزب یا افراد خاصی مربوط نمی‌شود. 
روزنامه آرمان ضمن یادآوری اظهارات شریعتمداری افزود‌:
استفاده از عباراتی مانند اسب زین شده را دادیم افسارپاره تحویل گرفته ایم.
در ادبیات وحدت آفرین جایگاهی ندارد وسرلشگرفیروزآبادی شاید در صدد بوده تا تلنگری به آن دسته از افراد بزند که در صددسیاسی کردن منافع و مصالح ملی هستندو به آنها این پیام را ارسال کند که اقداماتشان درراستای حفظ امنیت و منافع کشور نیست. 
جواد ظریف: آمریکا درباره متن تفاهم نهایی در رسانه ها ”خلاف گویی“ می کند 
تحریمها با اجرای توافق و اقدامهایی که باید دو طرف انجام دهند لغو خواهد شد. 
جواد ظریف برای دلداری دادن به دلواپسان نظام مدعی شد متن تفاهم لوزان سوئیس تنها یک ”چرک نویس“ است و با مذاکراتی که در مسیر رسیدن به توافق نهایی انجام می‌شود تغییراتی خواهد کرد. 
- نتایج لوزان بیش از یک بیانیه نخواهد بود.
تحریمها لغو نمیشود متوقف میشود.
پاسدار شریعتمداری : در بیانیه اسب زین شده دادیم و افسار پاره گرفتیم.
همچنین در یادداشتی در کیهان ضمن حمله به صادق خرازی که گفته بود امروز روز عزای اسراییل است نوشت مگر چه ویژگی داشت که رژیم صهیونیستی را به عزا نشاند؟و ضمن حمله به مدافعان بیانیه نوشت که آیامنتقدان داخلی لوزان همراه با اسراییل عزاگرفته اند یا ایشان همصدا با رژیم صهیونیسم برای توافق یاد شده دست افشانی میکنند؟
پاسدار حسین شریعتمداری: کلاه‌ گشاد توافق ژنو برسرمان رفت و از خط قرمز عبور کردیم 
پاسدار حسین شریعتمداری نیم نگاهی به متن توافق لوزان نشان می دهد که چه امتیازاتی ایران سخاوتمندانه تقدیم حریف کرده ، شفاف و قابل اندازه گیری است ولی حریف آنچه را قبول کرده مبهم،‌ چند پهلو و قابل اندازه گیری است. به گویا ترین شکل وعده نسیه داده است......
وی گفت به صراحت گفته شده بود ایران به توافق دو مرحله ای تن نمی دهدولی آقایان یک توافق تعهدآور را پذیرفته اند و بحث را به بعد موکول کرده اند!!! این همان خط قرمز و کلاه گشاد ژنو است.!! 
پاسدارعلی لاریجانی: دربیانیه لوزان چارچوبهای نظام درنظرگرفته شده است. 
روزنامه مردم سالاری ضمن خط‌ و نشان برای باند رقیب بر ضرورت نوشیدن جام زهر اجتماعی تأکید کرد و از جمله نوشت: افراطیون می‌دانند که پس از این توافق تاریخی دوره تعامل و مسامحه دولت با جریان افراط به‌سر خواهد آمد...  مخالفان دولت می‌دانند که دوران مماشات دولت با آنان نیز پس از قطعی شدن توافق اتمی‌ به سر می‌آید. 
مردم کوچه و بازار در امیدی تازه از بهبود معیشت خود به سر می برند...... 
در ماههای آینده به مدد زمان، از تأثیر نیروی بعضی نمایندگان مخالف که اکنون علاوه بر ایجاد دست‌انداز در راه دولت بر حوزه رأی‌گیری خود حکم می‌رانند خواهد کاست و در مقابل قدرت برخورد دولت با ناراستی‌های انحصارطلبانه آنان را افزایش خواهد داد
حميدرضا بذرپاش مشاور سرکرده سپاه ازحسن روحانی و محمد جواد ظریف خواست انتقادها و نگرانیهاو دلواپسی ها در خصوص بیانیه لوزان را برطرف کند.
حسن  روحانی جمعه 14فروردین از خوردن زهر اتمی دفاع کرده و گفت همه کارها با اجازه خامنه ای بوده است.....
ما همیشه از رهنمودهای رهبری بهره مند بوده ایم و ایشان هم ارشادات خود را در اختیار دولت و تیم مذاکره کننده قرار می دهند.
روزنامه باند رفسنجانی - روحانی به نام آرمان 16فروردین : تندروها به این دلیل مخالف توافق هستند که متوجه شده اند که فرش زیر پای آنها کشیده میشود.
اگرغرب در این تفاهم نامه کره زمین را هم به نام ما میزد باز تندروها میگفتند که در ومروارید داده و آب نبات چوبی تحویل گرفته است
در محدوده جمعه بازار تهران روز چمعه 14فروردین در دانشگاه تهران مزدوران بسیجی به پخش تراکت و چسباندن بنر تبلیغاتی علیه مذاکرات هسته یی و آمریکا و اوباما پرداختند. 
اوباما را تشبیه به یزید کرده و توافق را دوستی با یزیدیان خواندند. که باعث درگیری بین دو باند رقیب شد. در این جریان علیه رفسنجانی و فرزندانش نیز تراکتهایی پخش نمودند.
لازم به ذکر است که خامنه ای تا الان هیچ موضعگیری نکرده و کاملا در سکوت است .
موارد بالا فقط قطره ای از دریای جنگ قدرت در راس نظام پوسیده ولایت فقیه حاکم بر ایران است که به این شکل بیرون زده است البته این سوال باقی است که واقعا رژیم جام زهر را سرکشیده یا نه ؟ بهترین تعبیراین است که جام را بالا برده ولی سرنکشیده است ولی تا همین جا هم در آینده شاهد آثارتخریبی آن خواهیم بود که چطورپته یکدیگر را رو خواهند کرد و جنگ گرگها به اوج خواهد رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر