۱۳۹۳ اسفند ۱۷, یکشنبه

مریم رجوی در مراسم سالگرد روز جهانی زن: نیروی زنان هماورد بنیادگرایی اسلامی

مريم رجوي 
حضار گرامی! 
خواهران عزیزم! 
به همه شما درود می‌فرستم.
در آستانه روز‌ جهانی زن، گرمترین درود‌هایمان نثار زنانی که برای آرمان برابری به‌پاخاستند، از خود گذشتند، راه را برای دیگران گشودند و عصر تازه‌یی را در جهان بشری نوید دادند. 
خوشحالم که این کنگره را که به موضوع برابری و بردباری اختصاص یافته، در برلین برگزار می‌کنیم. از کوشش تمام مدافعان حقوق زنان در آلمان که در این‌جا حاضرند، به‌خصوص خانم زوسموت، به‌خاطر برگزاری این گردهمایی، تقدیر می‌کنم.

جهان ما در دو قرن گذشته، بارها از جنبشهای برابری طلبانه زنان به اوج رسیده است: از جنبشهای بزرگ زنان برای حق رأی و حق انتخاب شدن، تلاش برای کسب حقوق و آزادیهای فردی از جمله حق تحصیل، حق مالکیت، حق طلاق، حق ارث و حق دستمزد برابر و افزایش سهم زنان در سیاست و اقتصاد تا مبارزات فداکارانه زنان در جنبشهای آزادیبخش و ضداستبدادی. 
اما متأسفانه پیشروی آرمان برابری، امروز با دیوار قطوری به نام بنیادگرایی اسلامی مواجه شده است. نیرویی که اگر‌چه با نسل‌کشی، تروریسم و اشاعه تبعیض، تمام منطقه و جهان را به خطر انداخته، اما بیش از همه با زنان دشمنی دارد. به همین دلیل، امروز در سراسر خاورمیانه، روزگار زنان یکسره با ناامنی، سرکوب، آوارگی، کشتار و اسارت آمیخته است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر