۱۳۹۴ بهمن ۸, پنجشنبه

ایران - همزمان با سفر روحانی به پاریس تظاهرات هزاران ایرانی در اعتراض به حضور روحانی در پاریس






شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه ای خبر تظاهرات ایرانیان آزاده درپاریس را به اطلاع عموم رساند و خاطر نشان کرد که روحانی از بالاترین مسئولان نقض حقوق بشر در ایران و کشتار مردم منطقه است .
در این اطلاعیه همچنین آمده است که سفرروحانی به ایتالیا و پاریس موجی از محکومیت واعتراض ایرانیان و شخصیتهای سیاسی و سازمانهای حقوق بشری و شهروندان فرانسوی را بهمراه داشته است .و از مقامات فرانسوی خواسته اند که از روحانی در مورد نقض حقوق بشر در ایران سوال کند .
به متن کامل این اطلاعیه توجه کنید:

سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور حکومت آخوندی به پاریس با موجی از اعتراض ایرانیان و شخصیتهای سیاسی و سازمانها و فعالان حقوق‌بشری و شهروندان فرانسوی روبه‌رو شد. ظهر روز پنجشنبه در تظاهرات بزرگی در پاریس (میدان دانفر روشرو) تظاهر کنندگان از مقامات فرانسوی خواستار شدند که روحانی را به‌خاطر وضعیت وخامت‌بارحقوق‌بشر در ایران و به‌خاطر سیاست صدور تروریسم و بنیادگرایی و جنگهای ویرانگر درمنطقه به‌ویژه حمایت از بشار اسد رئیس‌جمهور جنایتکار سوریه مورد مواخذه قرار دهند.
تعدادی از شخصیتهای سیاسی فرانسوی و اروپایی همچنین هیأتهایی به‌نمایندگی از سوی مردم سوریه و یمن با شرکت و سخنرانی و همچنین راهپیمایی درصفوف تظاهرکنندگان همبستگی خود را با اهداف این تظاهرات بیان کردند.
تظاهرکنندگان که در میدان دانفر روشو گردهم آمده بودند، اعتراض خود به حضور این آخوند شیاد و جنایتکار در سرزمین حقوق‌بشر و پناهندگی را با شعارهایی چون «روحانی جانیه، دشمن ایرانیه» ؛ «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه، زنده باد ارتش آزادی‌بخش»، «روحانی جنایت پیشه، سرنگونی در پیشه»، «هزار هزار اعدامی، ای مرگ بر روحانی»، «فریاد هر زندانی، ای مرگ بر روحانی»، «معامله، قرارداد، ننگ بر این مماشات» ابراز کردند.
ادامه ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر